Kvalita ovzduší

Děčín
Doksany
Chomutov
Krupka
Lom
Litoměřice
Měděnec
Most
Rudolice v Horách
Sněžník
Štětí
Teplice
Tušimice
Ústí n. L.-Prokopa Diviše
Ústí n.L.-Všebořická (hot spot)
Ústí n.L.-Kočkov
Ústí n.L.-město
Zdroj: CHMI
Drobečková navigace

Úvod > Ke stažení > Eko-programy v Oseku

Eko-programy v Oseku



Vyvěšeno: 22. 10. 2020
Sejmuto:
Evidenční číslo: 36-2020

Eko-programy v Oseku

Ekologické centrum Most i v letošním roce uspořádalo, s podporou města Osek, ekologické výukové programy pro osecké žáky. V průběhu roku se uskutečnilo celkem 13 programů. Novinkou oproti předchozímu roku byla návštěva místní mateřské školky. Jak se dětem programy líbily prozradí náš článek.

Již druhým rokem vyrazilo Ekocentrum Most se svými semináři na Základní školu Osek. Z důvodu pandemie byly programy realizovány částečně i v podzimních měsících.

Začátkem roku proběhly výukové programy pro I. stupeň zaměřené na Dopravu a životní prostředí. Děti se v jeho průběhu dozvěděly např. jakým druhem dopravy se dříve jezdilo, jaké jsou rozdíly mezi fosilními a alternativními palivy a jakým způsobem putuje ropa k cílovému zákazníkovi. Aby se děti v průběhu programu také pobavily, připravili si pro ně lektoři zajímavosti ze světa dopravy – zajímavé zákony v USA, nejnebezpečnější cesty světa a jak například vypadají hřbitovy aut.

Dalším byl výukový program "Jak se stát Ekohrdinou", kterého se zúčastnily děti ze čtvrtých tříd. Hlavním cílem programu je vzbudit v dětech zájem o čisté životní prostředí a celou planetu Zemi. V jeho průběhu je kladen důraz na to, aby si děti samy uvědomily, že i ony, navzdory svému věku, mohou být hrdiny každodenního života. Děti velmi zaujala praktická aktivita, při které si vyzkoušely správné třídění a také je velice překvapila doba rozkladu jednotlivých druhů odpadu. Nově nabyté vědomosti si mohly děti otestovat na konci semináře v "ekohrdinských" pracovních listech.

S dalšími výukovými programy – „Jak si žije strom“ a „Jak se stát farmářem“ zavítalo ekocentrum do mateřské školy, konkrétně do Mateřské školy Hornická. V programu zaměřeném na les a stromy se děti dozvěděly více o stromech, jaké má strom části, jak vypadá v různých ročních obdobích, ale také získaly zajímavé informace, např. zdali může strom zhubnout. Pomocí pohybové hry si děti společně s lektorem ukázaly, jak strom roste. V druhé části semináře si děti vlastními silami vyrobily svůj vlastní strom pomocí ruliček z odpadového materiálu, celá třída tak vytvořila krásný barevný les.

Ve stejné školce také probíhal i program "Jak se stát farmářem". Děti si s lektorem povídaly o farmě, o práci farmáře, plodinách a zvířatech, které na farmě žijí. Pomocí zvuků děti hádaly, o jaké zvíře žijící na farmě se jedná a zdali vůbec na farmě žije. Překvapivě nejsložitějším zvířetem na poznání se stala obyčejná moucha. Mezi důležité pomocníky farmáře patří kočka a pes, proto si děti vyrobily zvířecí masky a mohly si s nimi společně pohrát.

Veškeré semináře proběhly se zaujetím dětí, jak v mateřské, tak i základní škole. Děti byly velice aktivní a vnímaví a měly znalosti. Věříme, že získané informace děti dále využijí i v běžném životě.

Bc. Jana Nachlingerová
Ekologické centrum Most pro Krušnohoří
Výzkumný ústav pro hnědé uhlí a.s., Most


Zpět na přehled
Naposledy změněno: 20. 01. 2021 11:11